Deregulering en Procesinnovatie
Ons doel is het verhogen van de ‘klantwaarde’ in werkprocessen. Dat betekent: het binnen de wettelijke, financiële en gemeentelijke kaders vraaggericht leveren wat inwoners en bedrijven willen, met gestroomlijnde processen zonder verspilling. De doelstelling hierbij is het zo veel mogelijk beperken van de inspanningen - in tijd en in geld - die we van inwoners en bedrijven vragen om te voldoen aan de (informatie)verplichtingen die wij stellen.
We maken onder meer gebruik van Lean Management en passen dat niet-dogmatisch toe. We beschikken over een breed instrumentarium en trekken op met collega procesbegeleiders in de ondersteuning van de teams. Verbeterprincipes en inzichten passen we toe en dragen we uit. Zo promoten we dag-/ weekstarts en gebruik van planborden.
Inbreng van bij het proces betrokken collega’s en commitment van leidinggevenden bij verbetertrajecten vinden we cruciaal. Zo wordt het bewustzijn versterkt om zelf oplossingsgerichter te werken. Er zijn korte trainingsmodules beschikbaar ten behoeve van medewerkers (instrumenteel) en management (verbetercultuur).