Wat heeft het gekost?
Exploitatie (bedragen x € 1.000) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Verkeer en Vervoer | Realisatie 2021 | Primitief 2022 | Gewijzigde raming 2022 | Realisatie 2022 | Afwijking | |
2100 Wegen, straten en pleinen | Lasten | 7.812 | 7.783 | 7.463 | 8.126 | -663 |
Baten | 2.639 | 510 | 535 | 1.098 | 564 | |
Saldo | -5.173 | -7.274 | -6.928 | -7.028 | -100 | |
2110 Verkeer | Lasten | 1.380 | 1.169 | 1.278 | 1.298 | -20 |
Baten | 113 | 23 | 23 | -3 | -26 | |
Saldo | -1.267 | -1.146 | -1.255 | -1.301 | -46 | |
2120 Openbaar vervoer | Lasten | 167 | 168 | 165 | 146 | 19 |
Baten | ||||||
Saldo | -167 | -168 | -165 | -146 | 19 | |
2140 Parkeren | Lasten | 769 | 717 | 826 | 834 | -8 |
Baten | 2.930 | 2.643 | 3.418 | 3.619 | 202 | |
Saldo | 2.161 | 1.926 | 2.592 | 2.785 | 194 | |
2400 Waterwegen | Lasten | 971 | 985 | 1.016 | 981 | 35 |
Baten | ||||||
Saldo | -971 | -985 | -1.016 | -980 | 35 | |
Programmatotalen | Lasten | 11.099 | 10.822 | 10.748 | 11.386 | -637 |
Baten | 5.683 | 3.175 | 3.975 | 4.715 | 739 | |
Saldo | -5.417 | -7.647 | -6.773 | -6.671 | 102 |
Het verschil tussen de begroting (na wijziging) en het werkelijke saldo van baten en lasten is € 102.000 voordelig. De belangrijkste afwijkingen zijn de volgende:
2100 Wegen, straten en pleinen
2100 Wegen, straten en pleinen
Lasten nadeel € 663.000
Baten voordeel € 564.000
De degeneratiekosten betalen de kosten straatwerk. De IBOR gelden 2021 zijn niet geeffectueerd voor 2022 en dienen dus opgevoerd te worden over 2022.
2140 Parkeren
Baten voordeel € 202.000
De opbrengst uit het belparkeren en de parkeerautomaten is in 2022 ongeveer € 185.000 hoger dan begroot. Voornamelijk in de laatste maanden van het jaar is een toename in de opbrengsten te zien. Dat wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt doordat de handhaving in die periode is geïntensiveerd.
Investeringen
Investering (bedrag x € 1.000) | Begr.Lasten | Werk.Lasten | Saldo lasten | Begr.Baten | Werk.Baten | Saldo baten |
---|---|---|---|---|---|---|
Aanleg en inrichting Laan van ’t Haantje | 53 | 21 | 33 | 20 | 147 | 127 |
Aanleg tweerichtingenfietspad Veraartlaan route a4 | 512 | 146 | 366 | 1.010 | 910 | -100 |
Aanpassingen buslijn Muziekbuurt | 90 | 90 | ||||
Bewaakte fietsenstalling Generaal Eisenhowerplein | 83 | 82 | -1 | |||
Carillontoren Generaal Spoorlaan | 18 | 18 | ||||
E-laadpalen 2022 | 173 | 67 | 105 | |||
Extra impuls vervanging ov kabels 2022 | 307 | 307 | ||||
Fase 2 Bogaardplein | 210 | 3 | 207 | 100 | -100 | |
Fietspaden in asfalt 2022 | 721 | 12 | 708 | 500 | -500 | |
Fietspaden in asfalt Rembrandtkade deel 2 | 290 | 290 | 100 | -100 | ||
Fietsroute RijswijkBuiten-Den Haag (sterroute 2) | 179 | 5 | 173 | 250 | -250 | |
Fietsroute Romeinse route (SW Churchillln)fase 2 | 106 | 6 | 100 | 295 | -295 | |
Fietsstraat Delftweg | 57 | 57 | ||||
Fietstunnel spoor Den Haag-Rotterdam | 4.440 | 4.440 | 2.150 | -2.150 | ||
Handhaafsysteem parkeren | 30 | 30 | ||||
Herinr.vrijkomend openb.geb.voorm.tunnel Haagweg | 230 | 230 | ||||
Herinricht.incl. fietspaden Steenlaan+Tulpstraat | 437 | 119 | 318 | 150 | -150 | |
Herstel asfaltwegen 2022 | 1.197 | 1.466 | -269 | |||
Herstel kademuur Sammersweg | 263 | 30 | 234 | |||
Herstellen (duiker)bruggen 2022 | 527 | 523 | 4 | |||
Impuls verkeersveiligheid | 234 | 4 | 231 | 207 | -207 | |
Infrastructuur Prinses Beatrixlaan | 445 | 415 | 30 | |||
Inrichting autotunnel Laan van ’t Haantje | 282 | 282 | ||||
Integrale herinrichting probleemstraten 2022 | 4.479 | 1.108 | 3.371 | 109 | 109 | |
Investering station Rijswijk | 663 | 156 | 507 | |||
Invoeren nieuwe inzameling 2022 | 527 | 240 | 287 | |||
Kwaliteitsimpuls Plaspoelpolder | 124 | 124 | ||||
Kwaliteitsimpuls Stationsomgeving | 7 | 1 | 5 | |||
Kwaliteitsverbetering onderdoorgang Hoornbrug | 483 | 40 | 444 | 131 | 131 | |
Langzaamverkeersbrug over de Pr. Beatrixlaan | 1.500 | 1.500 | ||||
Meekoppelkansen voorbereidingskrediet | 79 | 53 | 25 | |||
Opwaarderen grote probleemstraten 2022 | 560 | 12 | 548 | |||
Opwaarderen kansrijke plekken 2022 | 150 | 150 | ||||
Opwaarderen Karel Doormanlaan | 187 | 149 | 38 | 1 | 1 | |
Opwaarderen kleine kansrijke plekken | 310 | 234 | 76 | |||
Overlast bomen 2018 | 21 | 21 | ||||
Oversteek Vrijenbanselaan KFC/Shell | 74 | 74 | ||||
Rotonde Diepenhorstlaan + groen assenkruis | 965 | 15 | 950 | 1.023 | -1.023 | |
Talking Traffic verkeerslichten | -34 | -34 | 187 | -187 | ||
Tweerichtingen fietspad Beatrixl i.c.m. Warmtelinq | 850 | 850 | 680 | -680 | ||
Verb. verkeersveiligheid Schaapweg tussen Samw.GSL | 150 | 107 | 43 | 75 | -75 | |
Verb.comfort tegelfietspad Sammersweg ism gem.D-H | 584 | 18 | 566 | 328 | -328 | |
Verb.fiets en verkeersveiligheid Laan van Beens | 860 | 860 | 470 | -470 | ||
Verkeersaanpassing Ireneln/Beatrixln HBG-locatie | 210 | 210 | 105 | -105 | ||
Verkeersveilige herinr. Geestbrugweg (fase 2) | 30 | 21 | 9 | |||
Verkeersveilige schoolomgeving | -25 | 1 | -25 | 83 | 83 | |
Verkeersveilige schoolomgeving 2021-2022 | 75 | 48 | 26 | 38 | -38 | |
Verkeersveiligheid oversteekplaatsen | 36 | 7 | 29 | |||
Verkennend ontwerp Geestbrugweg | 259 | 183 | 76 | 25 | 25 | |
Vervangen beschoeiingen 2022 | 1.202 | 66 | 1.136 | |||
Vervangen pollers voor camerasysteem | 119 | 119 | ||||
Vervanging armaturen 2022 | 280 | 211 | 68 | |||
Vervanging kabelnet openbare verlichting 2022 | 319 | 691 | -372 | |||
Vervanging lichtmasten 2022 | 172 | 91 | 81 | |||
Vervanging verkeerslichteninstallaties 2022 (20jr) | 363 | 222 | 141 | 190 | -190 | |
Vervanging verkeerslichteninstallaties 2022 (40jr) | 783 | 783 | 60 | -60 | ||
Voorbereidingskrediet Lindelaan | 117 | 118 | -1 | |||
Eindtotaal | 27.189 | 6.634 | 20.556 | 8.322 | 1.577 | -6.744 |